The Foreign Languages Forum
Thessaloniki, 4 March 2018 | Capsis
 Hotel
Online registration has closed. Those who haven't had the chance to register can do so at the registration desk on Sunday 4 March 2018. Looking forward to seeing you at Capsis Hotel (mezzanine floor)

Jamie Keddie

Jamie Keddie will be a plenary speaker at the 12th Foreign Languages Forum that will take place in Thessaloniki on March 4 2018. Here is a small preview of what we expect to hear.

Jamie's Plenary

The teacher as a storyteller

It is often teachers of young learners who are the quickest to embrace teacher-led storytelling as a way of engaging students and structuring lessons. But we are considering a classroom craft which is far too valuable and versatile to be associated exclusively with one group alone. In this practical talk, I would like to share a number of teacher-led storytelling skills, activities and devices which will be suitable for all types of language teachers and learners.

A few things about Jamie

Jamie Keddie is a Barcelona-based Scot with a love for storytelling, a passion for teaching, and an obsession for YouTube. He is the author of three books: Videotelling (Lessonstream Books, 2017), Online Video (Oxford University Press, 2014), and Images (Oxford University Press, 2009). Jamie is also the founder of Lessonstream, the popular resource site for teachers. He is well known in the world of English Language Teaching. Since 2008, he has shared his insight, ideas, and expertise with teachers and educators in over 40 different countries.

Do not miss Jamie's plenary session and workshop during the 12th FL Forum in Thessaloniki.

jamie-keddie-crop-21.jpg
videotelling.jpg

Jamie's Workshop

Online video and critical thinking

We are living in an age when virtually anyone can publish content online. Unfortunately, the result can be a fight for clicks, shares and views. And in the absence of codes of conduct or standards of practice, dubious online activities have become commonplace. 

 In this practical workshop, I would like to share a story that has come out of online video culture. Teachers of screenagers can make use of this story in their own classrooms to encourage discussion and to raise students' critical awareness of online video content.

 Participants will learn: 

  • How to use online videos in the classroom to generate discussion and develop students' speaking skills.
  • Evaluate video content according to classroom level and topic of interest.
  • Enhance their students' critical thinking by evaluating the reliability of sources and by identifying bias, logical fallacies and deceptive arguments.

Plenary Speakers

Jamie Keddie

Jamie Keddie

Dr Thomai Alexiou

Dr Thomai Alexiou

Efi Glymi

Efi Glymi

Δρ Κώστας Γεωργάκας

Δρ Κώστας Γεωργάκας
mm_promo_tablets.jpg

Plenary Sessions

The teacher as a storyteller
Jamie Keddie

The teacher as a storyteller

It is often teachers of young learners who are the quickest to embrace teacher-led storytelling as a way of engaging students and structuring lessons. But we are considering a classroom craft which is far too valuable and versatile to be associated exclusively with one group alone. In this practical talk, I would like to share a number of teacher-led storytelling skills, activities and devices which will be suitable for all types of language teachers and learners.

Δυσλεξία και αγγλικά: Αλήθειες, μυστικά και ψέματα
Δρ Θωμαή Αλεξίου

Στην εισήγηση θα συζητηθούν μύθοι και αλήθειες σχετικά με το θέμα της δυσλεξίας. Θα παρουσιάσουμε τα συνήθη συμπτώματα που εμφανίζονται κατά την εκμάθηση αγγλικής
σε παιδιά με δυσλεξία και θα προτείνουμε πρακτικούς τρόπους και τεχνικές στη διδασκαλία για την αντιμετώπιση δυσκολιών στην τάξη. Τέλος, θα υπάρξουν συστάσεις για προσαρμογή του διδακτικού υλικού ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά με δυσλεξία που μαθαίνουν αγγλικά.

Αξιολόγηση και βελτίωση της διδασκαλίας μας
Έφη Γλυμή, Ειδική Παιδαγωγός

Η διδασκαλία είναι ένας δυναμικός συνδυασμός παρουσίασης, τέχνης και επιστήμης που επηρεάζεται σε αρκετό βαθμό από την προσωπικότητα του καθηγητή, το κίνητρο των μαθητών και την ιδιαιτερότητα του εργασιακού περιβάλλοντος.

Το να βελτιώνεσαι ως εκπαιδευτικός απαιτεί γνώση της αλληλεπίδρασης των ανωτέρω παραγόντων και των διαρκών αλλαγών και μια τέτοια αντίληψη χρειάζεται διαρκή αξιολόγηση και ανάλυση.

Η αξιολόγηση του τρόπου διδασκαλίας είναι απαραίτητη γιατί έτσι ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει πληροφορίες για την προσωπική του βελτίωση και δυναμώνει το επαγγελματικό του προφίλ για την περαιτέρω εξέλιξή του.

30 Εργαλεία Marketing για τα ΚΞΓ σε περιόδους κρίσης
Dr Κώστας Γεωργάκας

Είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ η επικρατούσα άποψη, ότι σε δύσκολους καιρούς κόβουμε ή μειώνουμε τους προυπολογισμούς marketing, πωλήσεων & διαφήμισης.

Σκοπός της ομιλίας, είναι η παρουσίαση και η συζήτηση «τακτικών» και «εργαλείων» απαραίτητων για κάθε Μικρομικρή και Μικρομεσαία Οικογενειακή Επιχείρηση και ιδιαίτερα για ΚΞΓ, έτσι ώστε να ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ τους και την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Οι καιροί των αναταράξεων θα αλλάξουν, αλλά είναι ευκαιρία ΣΗΜΕΡΑ, να μην αφήσουμε την ΚΡΙΣΗ να πάει χαμένη. Πρέπει να την εκμεταλλευτούμε ΔΥΝΑΜΙΚΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
Οι τακτικές που θα αναλυθούν και θα συζητηθούν με τους συμμετέχοντες, στοχεύουν ΑΚΡΙΒΩΣ, στο να δώσουν στους ιδιοκτήτες των ΚΞΓ το έναυσμα για μια πιο δυναμική αντιμετώπιση της κατάστασης στην αγορά και να τους ωθήσουν σε μια πιο ΕΞΩΣΤΡΕΦΗ δραστηριότητα.

Get to know our speakers

Jamie Keddie

Teacher & Storyteller

Jamie Keddie is a Barcelona-based Scot with a love for storytelling, a passion for teaching, and an obsession for YouTube. He is the author of three books: Videotelling (Lessonstream Books, 2017), Online Video(Oxford University Press, 2014), and Images (Oxford University Press, 2009). Jammie is also the founder of Lessonstream, the popular resource site for teachers. He is well known in the world of English Language Teaching. Since 2008, he has shared his insight, ideas, and expertise with teachers and educators in over 40 different countries.

Efi Glymi

EFL Teacher, MSc in Educational Studies

Mrs. Efi Glymi is an EFL teacher and a school owner with 20 years experience. She holds an MSc in Educational Studies from University of Surrey, UK where she was trained in Teaching and Learning Methods, Policy and Organization, Assessment and Evaluation in Education, Teaching EFL and Approaches in Designing the Curriculum. She has also been trained in Evaluation and Remediation of children with Learning Difficulties and Dyslexia at ΔΙΚΕΨΥ. She also holds the Advanced Professional Certificate in Diagnosis and Intervention of Specific Learning Difficulties from Metropolitan College in association with SQA. She works with private centers of Specific Learning Disabilities and gives talks on Specific Learning Difficulties and Effective Teaching.

Dr Thomai Alexiou

Assistant Professor - Department of Theoretical & Applied Linguistics

Dr Thomaï Alexiou is an Assistant Professor at the Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki. She holds an MA in TEFL from Canterbury Christ Church University and a PhD in Applied Linguistics from the University of Wales Swansea, UK. She has taught English as a foreign language for about 10 years in Greece and Britain. She currently teaches courses in methodology of language teaching, pedagogical foundations in learning a foreign language, current communicative approaches and research methods in applied linguistics. Since her employment she has been involved in research projects focusing mainly on issues relating to young and very young learners. She is also the coordinator of the Module ‘Teaching English to Young Learners’ (at the postgraduate level) at the Hellenic Open University.

Δρ Κώστας Γεωργάκας

Οικονομολόγος-Συμβούλος Επιχειρήσεων

Ο Δρ Κωνσταντίνος Γεωργάκας είναι Πτυχιούχος της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης (vυν Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), με μεταπτυχιακές σπουδές (MASTER’S) στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και το Management από το Ινστιτούτο Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Κοινωνικών Επιστημών της Τουλούζης, Γαλλίας και Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD) στη «Στρατηγική και Marketing» από το Université de Paris ΙΧ Dauphine, Γαλλίας. Η 38χρονη επαγγελματική του πορεία σαν Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Διευθυντικό στέλεχος, βρίσκεται στους χώρους των ΠΩΛΗΣΕΩΝ, του MARKETING, του MANAGEMENT, της ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, των ΕΞΑΓΩΓΩΝ, των START UPS, της ΔΙΑΔΟΧΗΣ στις ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ και της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Programme

Room: Ioanna

10:00 - 11:20 Δυσλεξία και αγγλικά: Αλήθειες, μυστικά και ψέμματα - Plenary Session

Δρ Θωμαή Αλεξίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Στην εισήγηση θα συζητηθούν μύθοι και αλήθειες σχετικά με το θέμα της δυσλεξίας. Θα παρουσιάσουμε τα συνήθη συμπτώματα που εμφανίζονται κατά την εκμάθηση αγγλικών σε παιδιά με δυσλεξία και θα προτείνουμε πρακτικούς τρόπους και τεχνικές στη διδασκαλία για την αντιμετώπιση δυσκολιών στην τάξη. Τέλος, θα υπάρξουν συστάσεις για προσαρμογή του διδακτικού υλικού ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά με δυσλεξία που μαθαίνουν αγγλικά.

11:30 - 12:20 - Discover PeopleCert English Language Exams Portfolio

John Bardis, Academic Consultant, PeopleCert
Discover PeopleCert English Language Exams Portfolio:
  • Exploring LanguageCert: A communicative approach to Testing
A presentation aiming at familiarising teachers with the next generation of tests offered by PeopleCert.
  • Preparing students for IELTS Speaking
A presentation focusing on top tips to help your students excel in IELTS speaking

12:30 - 13:20 - The teacher as a storyteller - Plenary Session

Jamie Keddie
It is often teachers of young learners who are the quickest to embrace teacher-led storytelling as a way of engaging students and structuring lessons. But we are considering a classroom craft which is far too valuable and versatile to be associated exclusively with one group alone. In this practical talk, I would like to share a number of teacher-led storytelling skills, activities and devices which will be suitable for all types of language teachers and learners.

14:30 - 15:20 - ELT exams Update

Andrew Betsis
  • Teaching English to Very Young Learners (ages 4 or 5): pre-K and Kindergarten. Opportunities and Challenges. The importance of Phonics (not Phonetics)
  • The Non-Native English Teacher. Work opportunities abroad. Basic requirements and main challenges.
  • ELT exams Update

15:30 - 16:50 - Αξιολόγηση και βελτίωση της διδασκαλίας μας - Featured Presentation

Έφη Γλυμή, Ειδική Παιδαγωγός
Η διδασκαλία είναι ένας δυναμικός συνδυασμός παρουσίασης, τέχνης και επιστήμης που επηρεάζεται σε αρκετό βαθμό από την προσωπικότητα του καθηγητή, το κίνητρο των μαθητών και την ιδιαιτερότητα του εργασιακού περιβάλλοντος.
Το να βελτιώνεσαι ως εκπαιδευτικός απαιτεί γνώση της αλληλεπίδρασης των ανωτέρω παραγόντων και των διαρκών αλλαγών και μια τέτοια αντίληψη χρειάζεται διαρκή αξιολόγηση και ανάλυση.
Η αξιολόγηση του τρόπου διδασκαλίας είναι απαραίτητη γιατί έτσι ο εκπαιδευτικός συγκεντρώνει πληροφορίες για την προσωπική του βελτίωση και δυναμώνει το επαγγελματικό του προφίλ για την περαιτέρω εξέλιξή του.

Room: Vergina I

11:30 - 12:20 - Celebrating 30 Years of Innovation and Excellence!

Express Publishing
Celebrating 30 Years of Innovation and Excellence!
  • I Wonder: The amazing new course for Primary learners!
  • Right On! 1-4: The Right course for the 21ST Century Learners!
  • On Screen C2: The ideal choice for all C2 level exams

13:30 - 14:20 - Here comes Jet for Junior A and Junior B!

Natasha Polysaki-Kallistratou, Marketing Manager, Northern Greece, Burlington Books
Jet, the new superhero from Burlington Books, will bring joy, action and motivation to your junior classes and provide creative opportunities to teach values and develop children’s 21st-century life skills.

14:30 - 15:20 - TECH IT EASY! - Η ΝΕΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ SENIOR ΤΑΞΕΙΣ!

Θωμάς Παρισόπουλος, Marketing Consultant, SUPER COURSE ELT
TECH IT EASY! - Η ΝΕΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ SENIOR ΤΑΞΕΙΣ!
• Με πλούσιο τεχνολογικό υλικό (3D Animation, Video και Video Clip με τραγούδι σε κάθε μάθημα)
• Διδάσκει τη γραμματική με τραγούδια
• Βοηθάει ιδιαίτερα τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
• Είναι ευέλικτη, με δυνατότητα διδασκαλίας 2 ή 3 φορές την εβδομάδα
• Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προφορική επικοινωνία
Η σειρά που θα ξετρελάνει τους μαθητές σας!

RESTART - ΜΙΑ ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ‘RESTART’ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΤΟΥΣ
• Ειδικά σχεδιασμένη για ενήλικες που έχουν χάσει την επαφή τους με τα Αγγλικά
• Καλύπτει τα επίπεδα CEFR A1-A2 σε 15 θεματικές ενότητες (Education & Work, Technology, Travel & Tourism, etc.)
• Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προφορική επικοινωνία μέσα από καθημερινές καταστάσεις
• Καλύπτει τις βασικές γλωσσικές ανάγκες ενός ενήλικα (filling in an application form, sending an email, ordering a meal, making a reservation, etc.)
Θα διανεμηθούν ΔΩΡΕΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ.

15:30 - 16:20 - Teach in the 21st century! Exploit an emerging market and increase your profit!

George Knoring, BA, MBA, TESOL cert, TBE LCCI & INTESOL cert, Teacher Trainer
Teach with technology easily and enjoyably students from all corners of the world to boost your revenues. Teaching Business or General English online takes away the geographical restrictions. You can access any English learning market in the world, which gives you more leverage. Become easily, quickly and cheaply certified to teach Business & General English either online or in a classroom setting. Don’t miss out on this opportunity!

Sponsored by: PACE ahead

16:30 - 18:00 - 30 Εργαλεία Marketing για τα ΚΞΓ σε περιόδους κρίσης - Featured Presentation - Για ιδιοκτήτες ΚΞΓ

Dr Κώστας Γεωργάκας
Είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ η επικρατούσα άποψη, ότι σε δύσκολους καιρούς κόβουμε ή μειώνουμε τους προυπολογισμούς marketing, πωλήσεων & διαφήμισης.
Σκοπός της ομιλίας, είναι η παρουσίαση και η συζήτηση «τακτικών» και «εργαλείων» απαραίτητων για κάθε Μικρομικρή και Μικρομεσαία Οικογενειακή Επιχείρηση και ιδιαίτερα για ΚΞΓ, έτσι ώστε να ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ τους και την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Οι καιροί των αναταράξεων θα αλλάξουν, αλλά είναι ευκαιρία ΣΗΜΕΡΑ, να μην αφήσουμε την ΚΡΙΣΗ να πάει χαμένη. Πρέπει να την εκμεταλλευτούμε ΔΥΝΑΜΙΚΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.
Οι τακτικές που θα αναλυθούν και θα συζητηθούν με τους συμμετέχοντες, στοχεύουν ΑΚΡΙΒΩΣ, στο να δώσουν στους ιδιοκτήτες των ΚΞΓ το έναυσμα για μια πιο δυναμική αντιμετώπιση της κατάστασης στην αγορά και να τους ωθήσουν σε μια πιο ΕΞΩΣΤΡΕΦΗ δραστηριότητα. 

15:30 - 17:30 - Online video and critical thinking - Workshop

Jamie Keddie
We are living in an age when virtually anyone can publish content online. Unfortunately, the result can be a fight for clicks, shares and views. And in the absence of codes of conduct or standards of practice, dubious online activities have become commonplace. In this practical talk, I would like to share a story that has come out of online video culture. Teachers of screenagers can make use of this story in their own classrooms to encourage discussion and to raise students’ critical awareness of online video content.

Participation Fee: €40

sign up

Exhibitors

Last update: 30/1/2018

Andrew Betsis – Collins ELT
Πύργου 31, 185 42 Πειραιάς – 2104118894 – www.andrewbetsiselt.gr

Binary Logic
Λακωνίας 20, 174 56 Άλιμος -2109955604 – www.binarylogic.net

British Council
Πλατεία Κολωνακίου 17, 106 73 Αθήνα - 2103692333 - www.britishcouncil.gr

Burlington Books
Παπαστράτου 12, 185 45 Πειραιάς – 2109767888 – www.burlingtonbooks.com

ELT NEWS
Αγ.Γεωργίου 74, 154 51 Νέο Ψυχικό – 2106712991 – www.eltnews.gr

Express Publishing
Μακμίλλαν 3, 111 44 Αθήνα – 2102120800 – www.expresspublishing.co.uk

Gecon Consulting
Κοφίδου 8 - 552 36 Θεσσαλονίκη - 2310344046 - www.gecon.gr

Hellenic American Union
Μασσαλίας 22, 106 80 Αθήνα – 2103680900 – www.hau.gr

Hillside Press
Δοϊράνης 13 - 113 62 Αθήνα - 2108829041 - www.elthillside.com

Lord Byron School of Languages
Τσιμισκή 104 - 546 22 Θεσσαλονίκη - 2310278804 - www.lordbyron.gr

MM Publications
Δεληγιώργη 58 - 174 56 Άλιμος - 2109953680 - www.mmpi.net

Pace
Σταδίου 48 & Σανταρόζα 1, 105 64 Αθήνα - 6955193828 - www.pace.edu.gr

PeopleCert – LanguageCert – IELTS Official Test Centre
Κοραή 3 - 105 64 Αθήνα - 2103729050 - www.languagecert.gr | www.ieltseurope.org

Supercourse Publishing
Λαοδικίας 1 - 591 00 Βέροια - 2331073777 - www.supercourse.gr

Tesol MacedoniaThrace
Β.Όλγας 4 -546 40 Θεσσαλονίκη 6987699649 – www.tesolmacedoniathrace.org