The Foreign Languages Forum

Xanthi, 30 August 2018 | Z Palace

The Foreign Languages Forum Xanthi, 30 August 2018 | Z Palace

The Foreign Languages Forum is one of the main events in the Greek English Language Teaching calendar. Attended by approximately 350 ELT professionals, it features a 1-day programme of commercial and professional talks as well as workshops.

This year’s Forum will take place on 30 August at the Z Palace and includes a plethora of plenary sessions covering a wide range of topics.

The Forum’s plenary sessions are expected to attract a lot of attention as distinguished speakers from Greece will share ideas, knowledge and expertise. Amongst the highlights of the event are the sessions by Dr Luke Prodromou, Dr Aggeliki Deligianni (Hellenic Open University) and Dr Konstantinos Georgakas (University of Macedonia).

In addition, a large resources and book exhibition will give you the opportunity to see the latest ELT publications and services just before the start of the school year.






Athens
30 August 2018
Z Palace

Plenary Sessions

♦The full programme will be available in July 2018♦

Plenary Speakers

Dr Luke Prodromou

Dr Luke Prodromou

Dr. Luke Prodromou graduated from Bristol, Birmingham, Leeds and Nottingham Universities. He was for many years a teacher and teacher-trainer with the British Council. He has also worked for ESADE, Barcelona, the University of Edinburgh, the University of Thessaloniki, Pilgrims Canterbury, NILE, Bell Schools et al. He currently teaches, part-time, ELT Methodology on the MA TESOL University of Sheffield International Faculty, City College, Thessaloniki. He gives talks on English literature and he also runs an international teachers’ and students’ English Language Theatre: Luke’n’Friends, which has performed at conferences in Greece, Spain, Italy, Turkey, Cyprus, Argentina, Mexico, Georgia, and the UK.

Dr Aggeliki Deligianni

Dr Aggeliki Deligianni
Η Δρ Αγγελική Δεληγιάννη-Γεωργάκα είναι επίτιμος Σχολική Σύμβουλος, π. Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πρεσβείας Λονδίνου και Σύμβουλος-Καθηγήτρια Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος από Exeter University. Έχει διατελέσει Σύμβουλος Εκπαίδευσης της Πρεσβείας Λονδίνου, Διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης και είναι συγγραφέας επιστημονικών άρθρων, δημοσιευμάτων και βιβλίων.

Plenary Speakers

Russell Stannard

Russell Stannard

Russell Stannard is a multi award-winning Educational Technologist and founder of www.teachertrainingvideos.com.

He is especially known for his pioneering work in using technology to enhance feedback and his experiments with screen capture technology. His has produced two highly successful training sites produced using Camtasia videos and is considered to be one of the biggest users of screen capture in Education. He is a recommended Camtasia Traine and was previously a Principal Educational Technologist at the University of Warwick and the University of Westminster.

He currently works as an Educational Consultant helping organisations to build online learning/blended learning courses as well as training staff in the use of technology all over the world. He specialises in the use of Camtasia, SnagIT, Google Products and virtual learning environments To date Russell has worked in 31 countries and has the British Council, Oxford University, the INTO group, Macmillan, Express Publishing and the BBC among his many clients. In 2015 Russell was listed as one of the top 23 most influential Educational Technologists in Twitter and also listed on the MIMIO blog as one of the top 20 Educational Technologists.

Dr Ελένη Λιβανίου

Dr Ελένη Λιβανίου
Η Ελένη Λιβανίου είναι Εκπαιδευτικός Ψυχολόγος με Διδακτορικό στη Γνωστική και Κοινωνική Ψυχολογία από το πανεπιστήμιο του Sussex Αγγλίας. Το ερευνητικό της έργο αφορά στο σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΕΠΥ), τη Δυσλεξία και τα προβλήματα συμπεριφοράς. Σπούδασε κι εργάστηκε στην Αγγλία μέχρι το 1992 και μέχρι το 2002 δίδασκε σε έκτακτα προγράμματα του Πανεπιστημίου του Sussex στην Αγγλία ενώ τώρα συνεργάζεται με το Nottingham Trent Πανεπιστήμιο της Αγγλίας ως εισηγήτρια/υπεύθυνη του προγράμματος Μάστερ (Master in Inclusive Education). Aπό το 1995 είναι υπεύθυνη του τμήματος Μαθησιακών Δυσκολιών της Ειδικής Διαγνωστικής, Θεραπευτικής και Ερευνητικής Μονάδας "Σπύρος Δοξιάδης - Έρευνα για το Παιδί". Είναι πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Δυσλεξίας και μέλος της European Dyslexia Association.
 

Ένα σεμινάριο ειδικά για ιδιοκτήτες ΚΞΓ

30 Εργαλεία Marketing για τα ΚΞΓ σε περιόδους κρίσης

30 Εργαλεία Marketing για τα ΚΞΓ σε περιόδους κρίσης
Δρ Κωνσταντίνος Γεωργάκας

Είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ η επικρατούσα άποψη, ότι σε δύσκολους καιρούς κόβουμε ή μειώνουμε τους προυπολογισμούς marketing, πωλήσεων & διαφήμισης.

Σκοπός της ομιλίας, είναι η παρουσίαση και η συζήτηση «τακτικών» και «εργαλείων» απαραίτητων για κάθε Μικρομικρή και Μικρομεσαία Οικογενειακή Επιχείρηση και ιδιαίτερα για ΚΞΓ, έτσι ώστε να ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ τους και την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.

Οι καιροί των αναταράξεων θα αλλάξουν, αλλά είναι ευκαιρία ΣΗΜΕΡΑ, να μην αφήσουμε την ΚΡΙΣΗ να πάει χαμένη. Πρέπει να την εκμεταλλευτούμε ΔΥΝΑΜΙΚΑ και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ.

Οι τακτικές που θα αναλυθούν και θα συζητηθούν με τους συμμετέχοντες, στοχεύουν ΑΚΡΙΒΩΣ, στο να δώσουν στους ιδιοκτήτες των ΚΞΓ το έναυσμα για μια πιο δυναμική αντιμετώπιση της κατάστασης στην αγορά και να τους ωθήσουν σε μια πιο ΕΞΩΣΤΡΕΦΗ δραστηριότητα.



Ο Δρ Κωνσταντίνος Γεωργάκας είναι Πτυχιούχος της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης (vυν Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), με μεταπτυχιακές σπουδές (MASTER’S) στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και το Management από το Ινστιτούτο Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Κοινωνικών Επιστημών της Τουλούζης, Γαλλίας και Διδακτορικό Δίπλωμα (PhD) στη «Στρατηγική και Marketing» από το Université de Paris ΙΧ Dauphine, Γαλλίας. Η 38χρονη επαγγελματική του πορεία σαν Σύμβουλος Επιχειρήσεων και Διευθυντικό στέλεχος, βρίσκεται στους χώρους των ΠΩΛΗΣΕΩΝ, του MARKETING, του MANAGEMENT, της ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, του ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, των ΕΞΑΓΩΓΩΝ, των START UPS, της ΔΙΑΔΟΧΗΣ στις ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ και της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.