Διαταραχές Αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), Κοινωνικές Ιστορίες και η χρήση τους στην εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό και Asperger

Σύμφωνα με στοιχεία του Αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, οι διαταραχές του αυτιστικού φάσματος πλήττουν περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού.

 

Μάλιστα, τα περιστατικά αυξάνονται σταδιακά σε αριθμό τα τελευταία χρόνια: το 2010 λάμβανε διάγνωση για κάποια μορφή αυτισμού ένα στα 110 παιδιά, το 2012 ένα στα 88, ενώ σήμερα λαμβάνει διάγνωση ένα στα 68.

 

 Οι Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος είναι μια ομάδα διαταραχών της ανάπτυξης που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο το άτομο επικοινωνεί με άλλους ανθρώπους αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του. Ο όρος «αυτισμός» ετυμολογικά προέρχεται από την ελληνική λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του .

 

Στο σεμινάριο αυτό θα κατανοήσουμε την τυπική κλινική εικόνα, τους τρόπους εκδήλωσης, θα μάθουμε τρόπους διδακτικής παρέμβασης και στρατηγικές βελτίωσης.

 

Σήμερα λέγοντας "Κοινωνική Ιστορία", εννοούμε μια μέθοδο που καταλήγει σε ένα κείμενο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι άνθρωποι με Διαταραχές στο Φάσμα του Αυτισμού. Μια "Κοινωνική Ιστορία" ως μέθοδος απαιτεί μελέτη και σεβασμό της οπτικής γωνίας και του τρόπου αντίληψης του ατόμου με αυτισμό.

 

Μια "Κοινωνική Ιστορία" ως κείμενο, είναι μια μικρή ιστορία με ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που περιγράφει καταστάσεις ή γεγονότα, γενικές ιδέες, πολιτισμικές αντιλήψεις ή κοινωνικές δεξιότητες, με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχει νόημα για ανθρώπους με αυτισμό. Με τη λογική αυτή, κάθε "Κοινωνική Ιστορία" απευθύνεται στις ανάγκες και προάγει την κοινωνική κατανόηση κι από τις δυο πλευρές, τόσο των ατόμων με διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού όσο και εκείνων με τυπική ανάπτυξη, σε μια ισότιμη βάση. Συχνά, το αποτέλεσμα μιας "Κοινωνικής Ιστορίας" είναι η ανανέωση της ευαισθησίας που δείχνει ο κόσμος για τα άτομα με αυτισμό και συγχρόνως η πρόοδος σε ότι αφορά τη συμπεριφορά των ίδιων των ατόμων με αυτισμό.

 

Η Carol Gray ξεκίνησε και ανέπτυξε τη χρήση των "Κοινωνικών Ιστοριών" ήδη από το 1991. Έχει γράψει πολλά άρθρα, προτάσεις-προσεγγίσεις και κεφάλαια για τον αυτισμό.

 

Στο σεμινάριο θα αναπτύξουμε:

  • Τους στόχους των κοινωνικών ιστοριών
  • Τη δομή και τους τύπους των προτάσεων
  • Τη χρήση τους στην εκπαίδευση των παιδιών με Αυτισμό και Asperger
  • Παραδείγματα - προτάσεις Κοινωνικών Ιστοριών

 

Εισηγητής: Γεράσιμος Ρούσσος

Επιστημονικός υπεύθυνος Διεπιστημονικού Κέντρου Ειδικής Αγωγής, MSc στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Εκπαιδευτής Εκπαιδευτών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης & Εκπαιδευτής Ενηλίκων, Παιδιατρικός Εργοθεραπευτής S.I.T. – Εμψυχωτής, Ειδικευμένος στην Ειδική Αγωγή (Μέθοδοι,  διαγνωστικά εργαλεία & ανιχνευτικά test)

 
Ο Γεράσιμος Ρούσσος είναι απόφοιτος του τμήματος Εργοθεραπείας των Τ.Ε.Ι. Αθήνας από το 1989. Είναι εξειδικευμένος στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία και σε διάφορα αναπτυξιολογικά τεστ. Έχει εξειδικευτεί στο Πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης (PORTAGE), στη μέθοδο δομημένης εκπαίδευσης (TEACCH), στη χρήση αναπτυξιολογικών και αξιολογητικών τεστ και στην διαχείριση συμπεριφοράς. Είναι αναγνωρισμένος συνεργάτης και εξουσιοδοτημένος να χορηγεί το Α' ΤΕΣΤ (τεστ σχολικής ετοιμότητας) σε παιδιά προσχολικής ηλικίας από το 2007. Έχει ολοκληρώσει από το 2007-2010 τις σπουδές του στο τμήμα Ψυχολογίας του Ανοιχτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης.
 
 

 

Πιστοποίηση και βεβαίωση παρακολούθησης

Στους συμμετέχοντες παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης

Πληροφορίες & Κρατήσεις Θέσεων

Τηλ: 210 6712991 & Κιν: 6945 222972 
Υπεύθυνη Κρατήσεων:
Βασιλική Κάση

Πληροφορίες

Event Date 06-05-2018 10:30 am
Event End Date 06-05-2018 2:30 pm
Registration Start Date 16-03-2018
Participation Fee €40
Location
Πάτρα (Astir Hotel)
Agiou Andreou 16, Patra 262 21, Greece
Πάτρα (Astir Hotel)
€40 3
© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.