fbpx

Σύνδρομο Asperger, Δυσλεξία, Παιδικό Ιχνογράφημα

Η  Έφη Γλυμή και η Κλαίρη Σειραδάκη θα αναλύσουν το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger μέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή, πώς μπορεί ο καθηγητής να βοηθήσει ένα µαθητή µε ∆υσλεξία να µάθει Αγγλικά, πώς μπορεί ο "ειδικός" να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας του μαθητή μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα και πώς μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης ανεξαρτήτως των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν;

14:30-15:00 - Προσέλευση - Καφές

15:00-16:00 - Η τάξη μου με ένα παιδί Asperger


Ομιλήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το σύνδρομο Asperger είναι στις μέρες μας αρκετά γνωστό (σαν όρος τουλάχιστον) σε πολλούς εκπαιδευτικούς. Όμως στην ερώτηση «τί είναι το Asperger;», η απάντησή τους τις περισσότερες φορές είναι αρκετά συγκεχυμένη. Οι γνώσεις τους αποτελούν ένα συνονθύλευμα πληροφοριών που έχουν συλλέξει από διάφορες πηγές (έγκυρες και μη) κι έτσι συνεχίζουν να αναζητούν την αιτία των δυσκολιών του μαθητή τους.   Είναι λοιπόν μεγάλη η ανάγκη να προσδιοριστεί το σύνδρομο καθώς και οι διαφορές που έχει από τον αυτισμό. Παράλληλα θα αναλύσουμε το πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να βοηθήσει ένα παιδί Asperger μέσα στην τάξη αυξάνοντας έτσι τις ευκαιρίες του να αναγνωρίσει και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και τελικά να ζήσει μια αξιοπρεπή και δημιουργική ζωή απολαμβάνοντας τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.  

16:00-16:15 - Ερωτήσεις

16:15 -16:30 - Διάλειμμα

16:30 - 17:30 - Η Διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας σε δυσλεκτικούς μαθητές

Ομιλήτρια - Έφη Γλυμή

  Η δυσλεξία είναι μια διαταραχή η οποία αφορά στην χρήση και κατανόηση του γραπτού λόγου. Τα δυσλεκτικά παιδιά παρουσιάζουν δυσκολίες στη φωνολογία, στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στη συγκέντρωση προσοχής, στην εκτέλεση οδηγιών, στη βραχυπρόθεσμη μνήμη κλπ.
Το κύριο χαρακτηριστικό της δυσλεξίας είναι η «ψαλίδα» ανάμεσα σε αυτό που το δυσλεξικό άτομο ξέρει, καταλαβαίνει και εκφράζει και αυτό που φαίνεται από το γραπτό του στο χαρτί.
H συγκεκριμένη παρουσίαση θα εστιάσει στους εξής τομείς:
 • Διαφορές ανάμεσα στην Αγγλική και την Ελληνική γλώσσα (φωνολογία, γραμματική, σύνταξη)
 • Οδηγίες και παραδείγματα για αποτελεσματική διδασκαλία στους ανωτέρω τομείς
 • Παραδείγματα πολυαισθητηριακής διδασκαλίας

17:30-17:45 -  Ερωτήσεις 

17:45-18:00 - Διάλειμμα

18:00 - 19:00 - Οι μαθητές μιλούν μέσα από τις ζωγραφιές τους

Ομιλήτρια - Κλαίρη Σειραδάκη


  Το παιδικό ιχνογράφημα, σε συνδυασμό με τα ψυχομετρικά τεστ και τις προβολικές δοκιμασίες που χρησιμοποιούν οι ειδικοί για να μπορέσουν να αξιολογήσουν την ανάπτυξη, τη νοημοσύνη, αλλά και τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών, διαδραματίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο. Μέσα από αυτό, ο ειδικός ‘εισβάλλει’ στον εσωτερικό κόσμο του παιδιού και ανακαλύπτει τις συναισθηματικές συγκρούσεις, τις επιθυμίες και τις δυσκολίες που μπορεί αυτό να αντιμετωπίζει. Στο χαρτί, το παιδί εξωτερικεύει και αποτυπώνει τον εσωτερικό του κόσμο και αφηγείται καλύτερα τα προσωπικά του βιώματα. Ο ειδικός μπορεί ακόμα να ανακαλύψει τα στοιχεία της προσωπικότητας στα οποία θα στηριχθεί, προκειμένου να τροποποιήσει τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές του παιδιού. Η ερμηνεία του παιδικού σχεδίου, αν και βασίζεται σε ορισμένους γενικούς και θεμελιακούς κανόνες που συνδέονται με τον οικουμενικό συμβολισμό, διαφοροποιείται ανάλογα με τα βιώματα και τα ερεθίσματα που έχει το κάθε παιδί. Διότι κάθε σχέδιο τελικά, είναι διαφορετικό και θα πρέπει να το βλέπουμε από την οπτική του δημιουργού του…  


Ώρες: 3μμ-7μμ

Περισσότερες πληροφορίες
Τηλ: 210 6712991 ή 6936 946868

Υπεύθυνη Κρατήσεων: Χριστίνα Μουτσούλα

 

 

Πληροφορίες

Ημερομηνία & Ώρα Έναρξης 21-01-2017 3:00 pm
Ημερομηνία & Ώρα Λήξης 21-01-2017 7:00 pm
Registration End Date 20-01-2017 9:00 pm
Κόστος Συμμετοχής €40
Πόλη (Ξενοδοχείο) Ρέθυμνο (Aquila Porto Rethymno)

Location Map

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σεμιναρια ανα πολη

© 2017 ELT NEWS. All Rights Reserved.